Nefsin(Ego’nun) Sosyal Medya İle
İmtihanı;
Nefs
(Wikipedia): Tasavvufî olarak da, ‘‘Kendisinde iradi hareket, his ve hayat
kuvveti bulunan latif buharlı bir cevherdir.’’ şeklinde tanımlanır. Günümüzde
ise Nefs tamamen; hırs, bencilleşme, sebatkâr olmama, dünyevileşme, ego vb.
kelimelerle bütünleşiyor.
Ego ise
benliğin hariç her şeydir.
Oysa insan bu
tür duygularını bastırmaktan acizdir. Çağımızda yaygın kullanılan ‘‘Sosyal
Medya’’ zaten bastırılamayan bu duyguları daha çok körükleyip işin içinden
çıkılmaz bir hale dönüştürdü. Bu platformlarda kendini saklayan geniş bir kitle
bulunmakta. İK’nın en aktif aracı olan sosyal medya zaman zaman suistimal
edilmiyor değil, bu yüzden yanlış kararlara veya eylemlere ortam hazırlıyor,
lakin sosyal medya amacına uygun kullanıldığı takdirde çok faydalı işlere ön
ayak da olabiliyor.
Bireyler
egolarını tatmin ederken, insanın yaratılışında olan birtakım duygular
köreliyor ve bu güvensizliğe yol açıp ileride öz güven eksikliğine neden
olabiliyor. Bu da egoyu doğuruyor.İnsanlar sanal ortamda gizliliğin vermiş
olduğu güvenle düşünmeden, tartmadan fikir paylaşıp sunabiliyor, doğabilecek
olumlu olumsuz sonuçlara hazırlıklı olmak gereklidir.
Hz. Mevlana’nın
7.öğüdü durumu özetler nitelikte değil mi sizce?
‘‘ Ya olduğun
gibi görün ya da göründüğün gibi ol’’
İK
BEYLİĞİ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder