14 Haziran 2015 Pazar

Nefsin(Ego'nun) Sosyal Medya İle İmtihanı

Nefsin(Ego’nun) Sosyal Medya İle İmtihanı;

Nefs (Wikipedia): Tasavvufî olarak da, ‘‘Kendisinde iradi hareket, his ve hayat kuvveti bulunan latif buharlı bir cevherdir.’’ şeklinde tanımlanır. Günümüzde ise Nefs tamamen; hırs, bencilleşme, sebatkâr olmama, dünyevileşme, ego vb. kelimelerle bütünleşiyor.

Ego ise benliğin hariç her şeydir.

Oysa insan bu tür duygularını bastırmaktan acizdir. Çağımızda yaygın kullanılan ‘‘Sosyal Medya’’ zaten bastırılamayan bu duyguları daha çok körükleyip işin içinden çıkılmaz bir hale dönüştürdü. Bu platformlarda kendini saklayan geniş bir kitle bulunmakta. İK’nın en aktif aracı olan sosyal medya zaman zaman suistimal edilmiyor değil, bu yüzden yanlış kararlara veya eylemlere ortam hazırlıyor, lakin sosyal medya amacına uygun kullanıldığı takdirde çok faydalı işlere ön ayak da olabiliyor.

Bireyler egolarını tatmin ederken, insanın yaratılışında olan birtakım duygular köreliyor ve bu güvensizliğe yol açıp ileride öz güven eksikliğine neden olabiliyor. Bu da egoyu doğuruyor.İnsanlar sanal ortamda gizliliğin vermiş olduğu güvenle düşünmeden, tartmadan fikir paylaşıp sunabiliyor, doğabilecek olumlu olumsuz sonuçlara hazırlıklı olmak gereklidir.

Hz. Mevlana’nın 7.öğüdü durumu özetler nitelikte değil mi sizce?

‘‘ Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol’’
                                                                                                     
                                                                                                       İK BEYLİĞİ               

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder